Prvořadým cílem je celkový rozvoj mladého sportovce a zároveň snaha o zlepšení jeho technických, taktických, fyzických a komunikačních dovedností, které jsou pro házenou typické.
Pro celkový rozvoj dítěte je nutná schopnost analyzovat a plánovat činnost, což se využívá a rozvíjí ve všech faktorech komplexní hry, a právě její dokonalé zvládnutí má velký význam pro následné uplatnění mladého člověka jak ve vrcholovém sportu, tak i v životě.
Každý mladý sportovec je součástí emocionální a mezilidské sítě, kterou nelze ignorovat a která tvoří pevnou součást jeho osobnosti.
Vědomí toho je prvním krokem ke komplexnímu rozvoji dítěte prostřednictvím sportu a posilování jeho schopností a dovedností.
Je proto nutné identifikovat potřeby, motivaci, fáze a principy učení, které charakterizují celý vzdělávací proces, stejně jako kontext, ve kterém se technická akce odehrává.
Úspěch technického cvičení závisí na celkové zkušenosti, kterou má dítě v dané situaci. Hlavním používaným vzdělávacím prostředkem je hra ve všech jejích možných podobách, protože nám umožňuje sledovat několik cílů: hra nemá jediný výklad, v závislosti na vlastnostech, jak je vedena, se konečný cíl nebo výsledek může lišit. Hra jako vzdělávací nástroj rozvíjí:
- Pohybové a technické aspekty prostřednictvím intuitivních prvků, rozhodování a koordinačních faktorů
- Kognitivní aspekt zvýšením schopnosti pozorování, analýzy a interpretace herních výzev
- Interpersonální aspekt prostřednictvím setkání se s ostatními a sociálního učení